יום רביעי, 10 באוגוסט 2011

איך לבחור קורס פסיכומטרי?


הפסיכומטרי הוא שלב מאוד חשוב בחיים שלך. בחירה לא נכונה של קורס פסיכומטרי יכולה להשפיע לרעה על העתיד שלך, ציון הפסיכומטרי משפיע באופן ישיר על הקבלה שלך לתחום הלימודים שאתה רוצה.

לדוגמא, תלמיד שרוצה ללמוד מחשבים. אם הוא יקבל ציון פסיכומטרי גבוה הוא יוכל להתקבל לטכניון ומשם הוא יגיע לעבודות הטובות ביתר בתחום. אם אותו התלמיד לא יצליח להוציא ציון מספיק טוב בפסיכומטרי הוא יצליח להתקבל רק למכללה ומשם לא בטוח שהוא יצליח למצוא עבודה טובה כמו של בוגר טכניון.

הפסיכומטרי הוא אחד המבחנים החשובים ביותר שתעשה בחיים, כל הקריירה שלך ורמת ההכנסה שלך בעתיד ואפילו הפנסיה שלך תלויים בפסיכומטרי. טוב, עכשיו בטח כבר נלחצת. אז המטרה שלי היא לא להלחיץ אותך, המטרה שלי היא שתבין שפסיכומטרי הוא עניין שכדאי מאוד להשקיע בו. ציון פסיכומטרי גבוה יפתח עבורך דלתות ויכול רק להואיל לך.

ציון פסיכומטרי נמוך יותר הוא גם בסדר, לא צריך פסיכומטרי של 700 בשביל להתקבל לכל תחום באוניברסיטה ובכל מקרה אפשר גם לעשות פסיכומטרי חוזר עם קורס שיותר מתאים לך ולהצליח יותר.

בחירת קורס פסיכומטרי זאת משימה לא פשוטה בכלל. מכוני פסיכומטרי צצים כל הזמן כמו פיטריות אחרי הגשם ומציפים את השוק בפרסומות, הבטחות ונתוני הצלחה מדהימים. על מנת לעשות קצת סדר בבלגן פירטתי כאן לשם התחלה 5 פרמטרים שחייבים לבדוק לפני שנרשמים לקורס פסיכומטרי:
  1. המדריך.  הגורם החשוב ביותר בכל קורס שתעשה הוא המדריך. בכדי שתקבלו את הציון הטוב ביותר שאתם מסוגלים לקבל אתם קודם כל צריכים מדריך פסיכומטרי איכותי. מדריך פסיכומטרי איכותי הוא כזה שיש לו הרבה ניסיון בתחום, אינטליגנט,פיקח,מצחיק, כריזמטי, אחד שחי ונושם פסיכומטרי. דבר נוסף, חשוב שהמדריך יהיה אדם נחמד שכייף לגשת אליו. אז לפני שאתם נרשמים לקורס פסיכומטרי כדאי לבוא לשיעור ניסיון ולראות את המדריך בפעולה. חשוב להסתכל האם התלמידים שלו נראים מנומנמים ומשועממים או שיש בכיתה אווירת לימודים טובה.
  2. מספר התלמידים בכיתה. אם כיתת הלימודים צפופה כמו מחנה פליטים יהיה לכם מאוד קשה להתרכז ויהיה למדריך מאוד קשה להגיע לכל התלמידים, לענות לכולם ולהשתלט על כולם. לפני שאתם נרשמים לקורס פסיכומטרי חשוב לשאול מהו מספר התלמידים המקסימאלי בכיתה. המלצה שלי, אל תרשמו לקורס עם יותר מ-20 תלמידים.
  3. ספרי הלימוד. ישנם המון בתי ספר שמתפארים שהם מחלקים לתלמידים שלה 8 ספרי תרגילים עם מאות עמודים. ובכן...הבחינה הפסיכומטרית היא בחינה דינאמית שמשתנה כל הזמן, מה שהיה עדכני לפסיכומטרי לפני 4 שנים לא עדכני היום. לבתי הספר לא אכפת לתת לכם את כל הספרים שיצאו אצלהם ב-10 שנים האחרונות, הם בטח אפילו שמחים להיפטר מעודפים של ספרים מיותרים שיש להם במחסן. הבעיה היא שהספרים הללו בכלל לא שימושיים.לכן, כאשר אתם מבררים לגבי קורס פסיכומטרי, אל תתעניינו רק במספר ספרי הלימוד ובעד כמה הם עבים, אלא גם ברמת עדכניותם.
  4. נתונים טכניים. אל תבחרו קורס פסיכומטרי רחוק שקשה לכם להגיע אליו. אל תבחרו קורס פסיכומטרי יקר מידיי, אל תבחרו קורס זול מידיי. 

קורס פסיכומטרי בוחרים בצורה חכמה וזה אומר שבוחרים קורס רק אחרי השוואת מחירים, שיעור ניסיון ואחרי שקיבלתם המלצות על הקורס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה